پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Thursday, 02 May 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۱۵۶
تاریخ انتشار : ۵۷ : ۱۶ - ۲۳ آبان ۱۴۰۰

پویا نیک پور می گوید متاسفانه در زمینه کپی رایت به بن بست رسیده ایم و من نمی دانم چرا فکری نمی کنند تا حداقل هنرمندان موسیقی از انتشار آثار خود به درآمد برسند.
پویا نیک پور خواننده، آهنگساز و نوازنده پیانو در گفتگو با خبرنگار موسیقی خبرگزاری دیباچه گفت: هم اکنون در تدارک و برنامه ریزی برای انتشار یک آلبوم هستم که این اثر موسیقایی خیلی وقت پیش آماده انتشار بود ولی من تصمیم گرفتم تغییراتی در این آلبوم به وجود آورند، در نتیجه تنظیم و آهنگسازی تعدادی از قطعات این اثر دوباره انجام شده است که کارهای این آلبوم در مراحل نهایی است و به زودی این اثر منتشر و در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد. این اثر قطعاتی برای ساز پیانو و بی کلام است و سعی کردم با تغییرات جدید آلبومی متفاوت از کارهای قبلی منتشر کنم که به زودی اطلاعات دقیق آن انعکاس می یابد.

این هنرمند افزود: بیماری کرونا راه جدیدی را به روی هنرمندان باز کرده است ،زیرا قبل از این بیماری بسیاری از هنرمندان فقط به دنبال رقابت بودند و سعی داشتند کنسرت های بیشتری برگزار کنند، ولی این بیماری سبب شد بیشتر در خلوت خود باشند و آثار ماندگاری را خلق کنند، بسیاری از آثاری که در این دوران منتشر شده است نشان می دهد که هنرمندان برای خلق یک اثر مطالعه و تفکر می کنند چیزی که در چند سال اخیر کمتر شاهد آن بودیم. بیماری کرونا سبب شد هر کدام از هنرمندان بیشتر مخاطبان خود را بشناسند و تلاش کردند آثاری خلق کنند که مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

متاسفانه در زمینه کپی رایت به بن بست رسیده ایم | آلبوم جدیدم به زودی منتشر می‌شود | هنرمندانی را می شناسم که مجبور شدند ساز خود را بفروشند

این خواننده در ادامه بیان کرد: یکی از تبعات  این  بیماری این است که بسیاری از هنرمندان موسیقی به دلیل اینکه درآمدی ندارند مجبور شدند تهران را ترک کنند و به شهرهای دیگر روند. همچنین من هنرمندانی را می شناسم که مجبور شدند ساز خود را بفروشند تا بتوانند حداقل هزینه یک ماه خانواده خود را تامین کنند.
این آهنگساز افزود: هنر در شرایط امروز می تواند اوضاع جامعه را تغییر دهد. به نظر من در این بحران کرونا باید از انواع هنرها کمک بگیریم تا امید در دل مردم زنده شود. موسیقی غذای روح انسان است، در نتیجه باید از آن به بهترین نحو استفاده کنیم. همه هنرها ارزشمند هستند ولی سوال هنرمندان موسیقی این است که چرا در این یک سال و چند ماه موسیقی کاملا تعطیل شده است؟ مگر می شود موسیقی را فراموش کنیم؟
این نوازنده در ادامه تاکید کرد: چرا هنرمندان موسیقی باید در انزوا و تنهایی باشند؟ پس مسئولین موسیقی کجا هستند که حتی حالی از هنرمندان نمی پرسند؟ اگر این روند ادامه یابد بعد از بیماری کرونا شرایط سخت تر هم می شود زیرا در این دوران موسیقی کاملا تعطیل بوده است و بعد از آن خیلی سخت مردم به سالن های کنسرت می آیند؛ البته برخی دیگر معتقد هستند که بعد از این بیماری مخاطبان با جان و دل در سالن های کنسرت حاضر می شوند. به نظر من باید با تدبیر درست پیش رویم تا دچار مشکل نشویم.
وی خاطرنشان کرد: هنرمندان موسیقی باید بیشتر به هم توجه کنند و از هم حمایت کنند. یک دست به تنهایی صدا ندارد و باید در کنار هم باشند تا صدایشان به گوش مسئولین برسد. امروزه هیچ اسپانسر و شرکتی از تولیدات موسیقی حمایت نمی کند زیرا زمانیکه یک آلبوم منتشر می شود به سرعت آن را دانلود می کنند و تمامی زحمات موسیقیدان از بین می رود.

متاسفانه در زمینه کپی رایت به بن بست رسیده ایم | آلبوم جدیدم به زودی منتشر می‌شود | هنرمندانی را می شناسم که مجبور شدند ساز خود را بفروشند
این هنرمند در پایان گفت: متاسفانه در زمینه کپی رایت هم به بن بست رسیده ایم و من نمی دانم چرا فکری نمی کنند تا حداقل هنرمندان موسیقی از انتشار آثار خود به درآمد برسند.


گفتگو از غزاله سعادتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
« رستگاری » چه دستاوردی برای کارگردان اخراجی ها داشت؟

برگ برنده‌ی آخرین اثر مسعود ده نمکی!

۱۷:۲۳  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی تیم‌ملی تنیس روی میز بانوان در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

شرایط سختی برای کسب سهمیه داریم/ملی پوشان از روند آمادگی دور نیستند

۱۴:۲۲  -  ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار